راهنمای خرید بویلر

خرید لوازم خانگی اصل

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

راهنمای خرید بویلر

یکی از رایج ترین سیستم های گرمایش خانه دیگ بخار است ، و این به ویژه در مورد خانه های قدیمی در شمال شرقی و سایر مناطق با آب و هوای سرد صادق است. دیگهای بخار آب را گرم می کنند و سپس بخار یا آب گرم را از طریق یک سری لوله ها به اتاقها توزیع می کنند تا خانه را گرم کنند. بخار به رادیاتورها ارسال می شود ، در حالی که آب گرم به رادیاتورها یا سیستم های گرمایش تابشی جریان می یابد. دیگهای بخار از گاز طبیعی ، روغن گرمایش ، پروپان ، برق یا مخلوط روغن بیودیزل استفاده می شوند. سیستم های جدید بسیار کارآمد هستند و راندمان آن 98.5 درصد است.

چه نوع بویلری دارید؟
دیگهای بخار سیستم های گرمایش مرکزی نامیده می شوند زیرا تجهیزات در یک مکان مرکزی قرار دارند و گرما در سرتاسر خانه پخش می شود. با این حال ، بر خلاف سایر روشهای گرمایش ، معمولاً بین زمان روشن شدن دیگ بخار و گرمای در حال پخش ، یک تأخیر وجود دارد.

اکثر دیگهای بخار یا آب گرم را با استفاده از گاز طبیعی یا روغن گرمایش تولید می کنند و همگی به صورت چگالشی یا غیر چگالشی هستند (شکل زیر را ببینید). دیگهای بخار ملزم به حداقل 80 درصد کارآیی دولت فدرال هستند و می توانند راندمان بالای 98.5 درصد داشته باشند. بعضی از دیگهای بخار قابل نصب هستند اما انواع آن معمولاً 15 تا 30 سال طول می کشد.

 تصویر دیگ بخار بنزینی.
دیگهای بخار گازی
دیگهای بخار بنزین توسط گاز طبیعی یا پروپان سوخت می شوند و بسیار کارآمد هستند. با این حال ، گاز طبیعی در همه جا در دسترس نیست و برخی از مالکان خانه در پایان یک خط لوله گاز قیمت سوخت بالاتری را پرداخت می کنند. پروپان معمولاً گران تر از گاز طبیعی است ، اما در سراسر ایالات متحده موجود است

 تصویر یک دیگ بخار روغنی.
دیگهای بخار روغنی
دیگهای بخار روغنی در مناطقی که دسترسی محدود به گاز طبیعی دارند رایج است. اگر یک دیگ بخار نفت بخرید ، نیاز به روغن گرمایشی دارید که در مخازن مانند نمونه فوق تحویل داده شده و ذخیره می شود و هزینه های عملیاتی شما تحت تأثیر افزایش و افت قیمت نفت قرار خواهد گرفت.

برخی از تولید کنندگان دیگ بخار اکنون مدل هایی را ارائه می دهند که از سوخت بیودیزل استفاده می کنند ، که آلودگی کمتری نسبت به روغن گرمایش معمولی ایجاد می کند. بسته به قیمت روغن ، روغن گرمایش بیودیزل می تواند با روغن استاندارد مقرون به صرفه باشد. با این حال ، به دلیل اینکه باعث تمیز شدن سیستم می شود و سیستم را روغنکاری می کند ، سوخت بیودیزل می تواند باعث کاهش هزینه دیگ بخار و تمیز کردن هزینه های شما شود.
 تصویر دیگ بخار برقی.
دیگهای برقی
دیگهای بخار برقی بسیار کارآمد هستند. با این حال ، آنها به طور معمول اقتصادی نیستند زیرا برق در بسیاری از مناطق کشور بیش از سایر انواع سوخت هزینه دارد. اگر به گرمای برقی علاقه دارید ، پمپ حرارتی را در نظر بگیرید .  

چگونه گرما توزیع می شود
    

 تصویر رادیاتور بخار.
رادیاتورهای بخار
گرمایش بخار یکی از قدیمی ترین فن آوری های گرمایش است و رادیاتورهای بخار فلزی به صورت قائم که در کنار دیوارها در خانه های قدیمی تر قرار دارند متداول هستند. آنها می توانند گرما سازگار و راحت را فراهم کنند.

رادیاتورهای بخار برای کار درست و کارآمد به تعمیر و نگهداری ساده ای نیاز دارند. علاوه بر این ، رادیاتور می تواند در کف پیچ یا شیار ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد ، رادیاتور ممکن است شیب داشته باشد ، و باعث می شود صداهایی با صدای بلند خاموش شود. به علاوه ، رادیاتورهای بخار در دیواره های خارجی می توانند مقداری گرما به بیرون از خانه تابانده و توانایی شما برای قرار دادن مبلمان در اطراف اتاق را محدود کنند.

 تصویر رادیاتور آب گرم.
رادیاتورهای آب گرم
در خانه های جدیدتر رایج است ، رادیاتورهای آب داغ در امتداد پایه اتاق یک اتاق کار می کنند یا مانند رادیاتور بخار به صورت ایستاده ایستاده اند. رادیاتورهای آب گرم می توانند انرژی مصرفی خانه شما را کاهش دهند ، زیرا به شما اجازه می دهند دمای هر طبقه یا یک فضای بزرگ را کنترل کنید. یک متخصص گرمایشی می تواند شیرهای اتوماتیک را بر روی رادیاتورها نصب کرده و آنها را به ترموستات های جداگانه متصل کند.

شایع ترین مشکل رادیاتورهای آب گرم ، هوای ناخواسته در سیستم است. به علاوه ، مانند مدل های بخار ، رادیاتورهای آب داغ به صورت قائم می توانند توانایی شما برای قرار دادن مبلمان را محدود کنند.

 تصویری از گرمایش کف تابشی هیدرونیک.
گرمایش کف تابشی هیدرونیک
سیستم های هیدرولیک (آب) رایج ترین سیستم های گرمایش کف تابشی هستند. دیگ بخار آب را گرم می کند و آن را به زیر لوله کف می کند که به عنوان رادیاتور غول پیکر عمل می کند. سیستم های هیدرولیک می توانند کل خانه را گرم کنند ، اما آنها عمدتاً برای گرم کردن یک اتاق یا منطقه واحد استفاده می شوند ، و بعضی از آنها می توانند به صورت منطقه بندی شوند تا ترموستات ها هر فضای را تنظیم کنند.

گرمایش تابشی هیدرولیک نسبت به گرم کردن پایه ، از کارایی بیشتری برخوردار است و معمولاً نسبت به گرمایش هوای اجباری نیز کارآمد تر است. همچنین آلرژی هایی مانند سیستم های هوای اجباری توزیع نمی کند و از برق کمی استفاده می کند. با این حال ، سیستم های هیدرولیک می توانند برای نصب و تعمیر آن گران باشند و ممکن است درصورتی که کف با فرشهای ضخیم پوشانده شود ، کارایی لازم را نداشته باشند.

ویژگی های کلیدی دیگ بخار
چگالش در مقابل غیر
چگالشی همه دیگهای بخار یا چگالش یا غیر کندانسور هستند. یک دیگ چگال کننده بخار آب تولید شده در فرایند گرمایش را متمرکز می کند و از گرمای زباله برای گرم کردن آب سرد ورودی به دیگ بخار استفاده می کند. دیگهای چگالنده بسیار کارآمد هستند زیرا می توانند ضمن کار در دماهای پایین ، گرمای کافی را تأمین کنند.

دیگهای بخار غیر متراکم به طور معمول در دماهای بالاتر کار می کنند ، و بعضی از گرما به بیرون منتقل می شود. دیگهای بخار غیر متراکم 80٪ تا 88٪ کارآمد هستند ، در حالی که دیگهای بخار چگالی کارایی بیش از 88٪ دارند.


دیگهای احتراق درزگیر در مقابل بویلرهای احتراق بدون مهر و موم ، واحدهای احتراق بسته شده یا بدون آب بندی هستند. شما باید یکی را که احتراق درزگیر است بخرید زیرا هوای بیرون را درون مشعل وارد می کند و گازهای خروجی را به بیرون هدایت می کند. دیگهای بخار احتراق بدون آب ، هوای گرم را درون آن می کشند و سپس دودکش را به بیرون می فرستند و انرژی مورد استفاده برای گرم کردن هوا را هدر می دهند. همچنین ، دیگهای بخار با احتراق آب ، گازهای خطرناکی را به خانه شما وارد نمی کنند.

قبل از خرید چه چیزی را باید در نظر بگیرید
آب و هوا
اگر شما را در آب و هوای سرد زندگی می کنید ، یک دیگ بخار ممکن است انتخاب مناسبی برای خانه شما باشد. اما اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، ممکن است به سیستم گرمایش مرکزی احتیاج نداشته باشید. در این حالت ، یک پمپ حرارتی در نظر بگیرید که می تواند نیازهای تهویه مطبوع شما و همچنین نیازهای گرمایش متوسط ​​را برآورده کند.

نوع سوخت
دیگهای بخار و گاز و سوخت ممکن است هزینه کمتری نسبت به نفت سوخت به کار اگر گرم قیمت نفت بالا می باشد. با این وجود ، نوع سوخت شما انتخاب می کنید به آنچه در منطقه شما وجود دارد بستگی دارد.

اندازه اندازه
دیگ بخار به همان اندازه کارآیی آن مهم است. اگر دیگ بخار کم شود ، کارآمد نخواهد بود. اگر زیاد باشد ، گرمای خانه شما بیشتر خواهد شد. برای تعیین نوع و اندازه مناسب دیگ بخار با یک متخصص گرمایشی و خنک کننده کار کنید ، که باید از محاسبه دستی J پیمانکاران تهویه مطبوع آمریکا (ACCA) استفاده کند. این محاسبه پایه و اساس خانه شما ، ضخامت دیوار ، مقادیر عایق ، پنجره ها ، تصفیه هوا و موارد دیگر را در نظر می گیرد.


دیگهای خنک کننده فقط گرما را تأمین می کنند. اگر بخواهید خانه خود را تهویه کنید ، به سیستم خنک کننده نیز نیاز خواهید داشت.

بهره وری انرژی
دیگهای بخار با نمره سالانه مصرف و بهره وری از سوخت (AFUE) رتبه بندی می شوند ، که به شما می گوید چه مقدار انرژی به گرمای قابل استفاده تبدیل می شود. دیگهای بخار جدید باید دارای درجه AFUE در آخرین 80 درصد باشند و مدلهای با راندمان بالا 90 تا 98.5 درصد کارآمد هستند. هرچه امتیاز بالاتر باشد ، هزینه تجهیزات بالاتر خواهد بود ، اما هزینه عملیاتی نیز پایین تر است.

به عنوان مثال ، بگویید نمره کنونی دیگ بخار شما 65 درصد است و شما سالانه 1300 دلار برای قبض های سوخت پرداخت می کنید. اگر یک سیستم گاز طبیعی با راندمان بالا با 90 درصد AFUE نصب کنید ، کل پس انداز سالانه شما باید حدود 364 دلار باشد.

تصویر نشان دادن بهره وری از وسایل گرمایش احتراق (کوره ها و دیگهای بخار).
افزایش کارایی دیگ بخار
قبل از اینکه بقیه خانه خود را با انرژی کار کنید ، دیگ بخار جدید خریداری نکنید ، زیرا کاهش بار گرمایشی منزل شما به شما امکان می دهد یک سیستم کوچکتر و ارزان تر بخرید. در صورت نیاز ، باید:
• عایق را به اتاق زیر شیروانی و دیوارهای خود اضافه کنید.
• هوا را دور درها بچسبانید و دور پنجره ها را بچرخانید تا گرما از گرما نماند.
• به درستی مجاری سیستم خنک کننده را در فضاهای خزنده و اتاق زیر شیروانی عایق بندی کنید.
• دودکش خود را تمیز کنید.
• فن های سقفی خود را تنظیم کنید که در جهت عقربه های ساعت چرخش خود را به جهت عقربه های ساعت بچرخانند.
• ترموستات های قابل برنامه ریزی را نصب و تنظیم کنید تا به طور خودکار دما در شب و در حالی که دور هستید ، پایین بیاید. ترموستات های قابل برنامه ریزی می توانند سالانه 10 درصد در قبض های گرمایش صرفه جویی کنند.

چگونه سیستم خود را حفظ کنیم
دیگهای بخار باید سالانه توسط یک متخصص گرمایشی سرویس داده شود تا از گرمایش کارآمد اطمینان حاصل شود. تکنسین باید:

دیگهای
بخار آب • شیر تسکین فشار و کنترل فشار بالا را آزمایش کنید.
• مخزن فشار را بازرسی کنید.
مبدل حرارتی را تمیز کنید.

دیگ بخار
• برای از بین بردن رسوبات مقداری آب تخلیه کنید.
• کنترل های ایمنی را بررسی کنید.
• آب را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت لزوم مواد شیمیایی را اضافه کنید.
مبدل حرارتی را تمیز کنید.

هر دو سیستم
• لوله اتصال دریچه و دودکش را بررسی کنید تا ببینید که آیا آنها در حال خراب شدن هستند.
• مبدلهای حرارتی و لوله ها را بررسی کنید تا ببینید که آیا آنها نشت دارند.
• تنظیمات دمای آب و هوا را برای کارایی و راحتی بهینه تنظیم کنید.

رادیاتورهای ایستاده و پایه:
اطمینان حاصل کنید که رادیاتورها توسط مبلمان ، موکت ، فرش و پارچه مانع نمی شوند.
• در ابتدای فصل گرمایش و احتمالاً یک بار دیگر در فصل گرم ، هوای به دام افتاده را از رادیاتورهای آب گرم رها کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، با یک متخصص گرمایشی تماس بگیرید.
• shims را زیر رادیاتورها قرار دهید تا در سیستم تک لوله یا به سمت تله بخار در یک سیستم دو لوله ، کمی به سمت لوله قرار گیرند.
• بازتاب کننده های مقاوم در برابر حرارت را در بین رادیاتورها و دیواره های خارجی قرار دهید تا گرمازدگی از بین نرود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.