چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید تهویه مطبوع مرکزی

اگر دمای تابستان شما را زیر یقه گرم می کند ، تنها نیستید. بیش از 75 درصد خانه های ایالات متحده از تهویه مطبوع استفاده می کنند و 90 درصد خانه های جدید مجهز به هوای مرکزی هستند. و مصرف کنندگان آگاه از محیط زیست خوشحال خواهند شد که بدانند سیستم های تهویه مطبوع امروز از نظر انرژی کارآمد تر هستند ، به این معنی که در حالی که شما را خنک و راحت نگه دارید ، هزینه کمتری برای دویدن دارند.

نصب یا تعویض هوای مرکزی می تواند هزینه بزرگی باشد ، بنابراین می خواهید آن را به درستی دریافت کنید. برای اطمینان از بهترین راهنمایی شما ، تقریباً 22000 عضو گزارش مصرف کننده راجع به سیستم های جدید تهویه مطبوع مرکزی که بین سال های 2007 و 2018 خریداری و نصب کرده اند ، مورد بررسی قرار داده ایم. سیستم ها می شکنند ، و بیشتر قسمت ها کدام قسمتها را می شکنند.

رتبه های قابل اطمینان پیش بینی شده انحصاری CR را  برای سیستم های تهویه مطبوع مرکزی بررسی کنید .

نتایج قابلیت اطمینان خواننده
برای بررسی قابلیت اطمینان ، ما روی سیستمهای تهویه مطبوع معمولی متمرکز شده ایم که در مناطقی که دارای نوسانات گسترده دما هستند ، رایج تر هستند. در مناطقی که نیاز به سرمایش و گرمایشی بیشتری دارند ، پمپ های حرارتی گزینه خوبی هستند. (می توانید قابلیت اطمینان آنها را در راهنمای خرید پمپ حرارتی ما بررسی کنید  .)

رتبه بندی قابلیت اطمینان برای Central Air
انواع تهویه مطبوع مرکزی
متداول ترین نوع تهویه مطبوع مرکزی سیستم تقسیم است که دارای کندانسور بزرگ جعبه ای در خارج از خانه و سیستم فن و سیم پیچ داخل آن می باشد که به وسیله لوله های حامل مبرد متصل می شود. هوا از طریق مجاری پخش می شود. با این حال ، هر خانه ای نمی تواند مجرای مورد نیاز برای نصب هوای مرکزی را در خود جای دهد. سیستم های ductless ductless گزینه ای برای آن خانه ها هستند زیرا همانطور که از نام آن پیداست ، آنها به کار مجاری احتیاج ندارند.

 یک واحد تهویه مطبوع مرکزی.
تهویه مطبوع مرکزی
یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی واقعی از کانال های توزیع هوا خنک شده در خانه استفاده می کند. در سیستم "تقسیم" ، متداول ترین طراحی ، مبرد بین یک سیم پیچ داخلی و یک تطبیق - به معنای همان مارک- یعنی کندانسور در فضای باز با کمپرسور در گردش است (تصویر زیر را ببینید). مبرد هوا را خنک می کند و در فرایند رطوبت زدایی قرار می دهد. یک دمنده هوا را از طریق مجاری در سرتاسر خانه گردش می کند. یک ترموستات دما را در تنظیمات انتخاب شده شما حفظ می کند. تنوع " پمپ حرارتی " ، نوعی سیستم است که به عنوان بخاری و تهویه هوا کار می کند.
 سیستمی بدون شکاف.
تقسیم سیستم های ductless
سیستم های بدون داکت اسپلیت دارای کندانسور و کمپرسور بیرونی هستند و یک تا چهار یا بیشتر واحد دمنده داخلی به نام هواگیرها به روی دیوار نصب شده اند که هوا را توزیع می کنند. بخش های داخلی و خارجی توسط یک مجرای نازک متصل شده است که کابل برق ، لوله مبرد و یک تخلیه میعانات را در خود جای داده است. این مجرای از طریق یک سوراخ 3 اینچی پنهان شده در پشت هر سیستم کنترل هوا اجرا می شود. هر کنترل کننده هوا اتاقی را که در آن نصب شده است خنک می کند و شما دما را با یک کنترل از راه دور تنظیم می کنید. سیستم های بدون شکاف اسپلیت می توانند از تهویه مطبوع پنجره گران تر باشند و نصب حرفه ای نیز توصیه می شود. گرچه از نظر فنی هوای مرکزی نیست ، خنک کننده ای که آنها ارائه می دهند می توانند مانند یک سیستم هوای مرکزی احساس شوند.

تهویه مطبوع چگونه کار می کند
برای تهویه مطبوع در کل منزل ، تهویه هوا گرما را از فضای داخلی خانه به خارج منتقل می کند.

تصویر نحوه عملکرد تهویه مطبوع مرکزی.
تصویرگری: کریس فیلپوت
رتبه بندی قابلیت اطمینان برای Central Air
مجاری خود را در یک ردیف نگه دارید
اگر یک سیستم AC را از ابتدا نصب می کنید ، پیمانکار شما باید وسایل تجهیزات خنک کننده مورد نیاز خود را با استفاده از روشهای شناخته شده مانند آنچه که در دفترچه راهنمای محاسبه بار مسکونی ، با نام کتابچه راهنمای کاربر J ، از طرف پیمانکاران تهویه مطبوع پیدا خواهید کرد ، محاسبه کند. آمریکا (ACCA). اگر قبلاً مجاری برای گرم کردن خود دارید ، اضافه کردن یک سیستم مرکزی می تواند هزینه کمتری داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که ممکن است مجاری مورد استفاده برای گرمایش به اندازه مناسب یا در مکان مناسب برای خنک کننده بهینه نباشد. پیمانکار شما باید اطمینان حاصل کند که مقاطع مجرای از نظر اندازه مناسب است و از آنجا که تعداد ثبت های تأمین کافی برای انتقال هوای کافی به نقاط مناسب وجود دارد ، اطمینان حاصل می کنید. کارخانجات کم اندازه می توانند عملیاتی ناکارآمد و پر سر و صدا کنند. در اینجا چگونگی حفظ سلامتی شما آورده شده است:
تمیز نگهش دار. مطمئن باشید که پرچین ها و گیاهان حداقل 2 فوت با واحد خارجی فاصله دارند. ماهانه کباب ها و فیلترها را تمیز کنید. زباله ها و کثیفی ها را از سیم پیچ های کندانسور پاک کنید و انسدادهای موجود در دراپ را بررسی کنید.

مجاری مهر و موم شده و عایق بندی کنید. هوا می تواند از طریق نشت و یا وقتی که مجاری به درستی مهر و موم نشده باشد ، فرار کند ، 20 تا 30 درصد از انرژی مورد استفاده برای اجرای سیستم شما را هدر می دهد. آب بندی مجاری شما تابستان سردتر و در زمستان گرمتر می کند. به همین دلیل به آن نوار مجرایی گفته می شود نه نوار اردک.

چک های فصلی. یک بار در سال یک پروانه حرفه ای را تغییر دهید ، همه فیلترها را تمیز کنید ، کویل ها را تمیز و شستشو دهید ، سیستم تابه و زهکشی را تخلیه کنید و محفظه های دمنده را خالی کنید. پیمانکار همچنین باید بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که سیستم به طور صحیح با مبرد شارژ می شود ، هیچ گونه نشتی وجود ندارد و همه اجزای مکانیکی به درستی کار می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار قابلیت اطمینان CR برای هوای مرکزی بررسی کنید
فاکتورهای مهم برای انتخاب AC مرکزی
اندازه
مترادف ظرفیت خنک کننده تهویه هوا ، اندازه در واحد حرارتی انگلیس در ساعت (ساعت Btu / ساعت) یا "تن" اندازه گیری می شود. یک تن خنک کننده برابر با 12،000 Btu / hr است. برای اندازه گیری راهنمایی ، وب سایت Energy Star را بررسی کنید .

کارآیی
این مقدار کالاهای خنک کننده برای هر وات برق را توضیح می دهد. بهره وری به عنوان امتیاز فصلی از راندمان انرژی یا SEER بیان شده است. حداقل SEER برای سیستم تهویه مطبوع مرکزی سیستم تقسیم شده مجاز امروز 14 است ، بنابراین به دنبال واحدهایی با رتبه بندی SEER 15 یا بیشتر باشید. هرچه SEER بالاتر باشد ، می توانید هزینه های انرژی خود را کاهش دهید.

تعمیر و نگهداری
یک برنامه خدماتی که با بازرسی های منظم و تخفیف در تعمیرات و ضمانت کار همراه است ، ارزش مذاکره درمورد قیمت کلی را دارد. قیمت چنین خدماتی بسیار متفاوت است.

ترموستات قابل برنامه ریزی
استفاده صحیح از یک ترموستات قابل برنامه ریزی می تواند هزینه خنک کننده شما را حدود 10 درصد کاهش دهد. و استفاده از جعبه یا پنکه سقفی ، که هزینه کمی برای دویدن دارد ، می تواند احساس خنک کننده تر از 3 تا 4 درجه فارنهایت کند.


به روزرسانی سیستم موجود اگر در حال به روزرسانی هوای مرکزی خود هستید ، فرض نکنید که باید همان سیستم را خریداری کنید. هر تغییری که شما برای بهبود راندمان انرژی خانه خود انجام داده اید ، مانند به روزرسانی ویندوز یا اضافه کردن عایق ، می تواند نیازهای خنک کننده شما را کاهش دهد. از طرف دیگر ، اگر اتاق اضافه کرده اید ، ممکن است نیاز به خنک کننده بیشتری داشته باشید.

به پیمانکار خود بخواهید یک محاسبه بار را بر اساس یک روش شناخته شده ، مانند یکی از کتابچه راهنمای J از ACCA ، انجام دهد. ارزیابی پیمانکار باید شامل شود که آیا مجاری شما نیاز به تغییر اندازه ، آب بندی و عایق کاری یا جایگزینی دارد. به یاد داشته باشید که یک سیم پیچ بخار داخلی و کندانسور در فضای باز باید از مجموعه مشابهی با همان مارک باشد یا عملکرد ، کارایی و ظرفیت ممکن است انتظارات را برآورده نکند.

سیستم های جدید 20 تا 40 درصد کارآمد تر از مدلهای با حداقل کارآیی هستند که حتی 10 سال پیش ساخته شده اند. هزینه ها متفاوت خواهد بود و می تواند بستگی به این داشته باشد که آیا شما نیاز به نصب مجرای کارایی و اندازه و پیکربندی خاص خانه خود دارید.

رتبه بندی قابلیت اطمینان برای تهویه مطبوع مرکزی
نصب: پیمانکار مناسب را پیدا کنید
این که آیا شما برای اولین بار جایگزین یک سیستم تهویه مطبوع قدیمی یا نصب آن برای اولین بار هستید ، پیدا کردن یک پیمانکار قابل اعتماد برای نصب و سرویس یک سیستم تهویه مطبوع بیشترین اهمیت را دارد. در اینجا چه باید بکنید

پرس و جو کن. به دنبال مراجعه به همسایگان ، خانواده یا همکاران تجاری باشید. عاقلانه است که قیمت های حداقل سه پیمانکار را دریافت کنید.

پیشینه آنها را بررسی کنید. پیمانکاران متقاضی نصب شما باید تأیید صحت پیوند و بیمه را به علاوه مجوزهای لازم پیمانکار را به شما نشان دهند. برای سوابق شکایت با دفتر Better Business Bureau و دفتر امور مصرف کننده خود تماس بگیرید. اگر تکنسین ها توسط یک سازمان بازرگانی ، مانند عالی تکنسین تکنسین آمریکای شمالی یا HVAC Excellence ، به ارائه تجهیزات گرمایش و سرمایش مسکونی ، مجوز دهند. این برنامه ها و سایر برنامه های مشابه ، دانش تکنسین را در مورد انواع خاص تجهیزات و روش های مناسب خدمات آنها ارزیابی می کنند.

مشخصات را بدست آورید. پیمانکارانی که مشاغل شما را پیشنهاد می دهند باید ظرفیت خنک کننده مورد نیاز را با استفاده از روش شناخته شده مانند روش موجود در کتابچه راهنمای محاسبه بار مسکونی ACCA ، همچنین با عنوان Manual J. محاسبه کنند. ، تجزیه و تحلیل اتاق به اتاق نیازهای خنک کننده. چاپی از همه محاسبات و فرضیات ، از جمله طراحی مجرای کار بخواهید. نسبت به پیمانکاری که تخمین های خود را صرفاً بر اساس اندازه خانه یا قوانین مبهم از انگشتان دست می دهد ، اعتماد کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.