راهنمای خرید پمپ حرارتی

خرید لوازم خانگی اصل

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید پمپ حرارتی

با وجود نام آنها ، پمپ های حرارتی کارهای بیشتری نسبت به گرمایش انجام می دهند. آنها همچنین تهویه هوا و کنترل رطوبت را ارائه می دهند. در طی فصل گرما ، یک پمپ حرارتی گرما را از فضای خنک خارج از منزل به داخل خانه شما منتقل می کند. سپس در طول فصل سرما ، گرما را از خانه شما به گرم بیرون از منزل منتقل می کند. پمپ های حرارتی به جای تولید آن ، گرما را جابجا می کنند ، بنابراین می توانند با هزینه قابل توجهی کمتری نسبت به سایر سیستم ها ، مانند کوره ها و سیستم های تهویه مطبوع ، گرما و سرد شوند.
انواع پمپ های حرارتی
سه نوع پمپ حرارتی وجود دارد: منبع هوا ، اسپلیت بدون داکت و زمین گرمایی. کلیه سیستم های پمپ حرارتی باید توسط یک تکنسین حرفه ای گرمایش و سرمایش نصب شوند که می تواند اندازه مناسب و محصول مناسب را برای خانه و آب و هوای شما تعیین کند.                                    

 تصویر پمپ حرارتی منبع هوا.
پمپ های حرارتی منبع هوا
سیستم های منبع هوایی رایج ترین پمپ های حرارتی نصب شده هستند. آنها دو بخش دارند: یک واحد داخلی (هواگیر) و یک واحد فضای باز (پمپ حرارتی). مبرد ، که از طریق لوله بین دو واحد گردش می کند ، هنگام حرکت به جلو و عقب گرما را جذب و آزاد می کند.

پمپ های حرارتی جدید منبع هوا می توانند هزینه های گرمایشی شما را در حدود 50 درصد نسبت به کوره های برقی و بخاری های پایه پایه کاهش دهند. آنها همچنین بهتر از تهویه مطبوع مرکزی رطوبت زدایی هستند ، بنابراین خانه شما در ماههای گرم و گرمتر راحت تر خواهد بود.

در گذشته پمپ های حرارتی منبع هوا برای آب و هوای گرم مناسب تر بودند. اما در سال های اخیر ، این فناوری بهبود یافته است ، بنابراین آنها اکنون برای مناطق سردتر مانند قسمت های فوقانی شمال شرقی و میانه غربی قابل استفاده هستند. با این وجود ، اگر دمای منطقه شما از 10 درجه فارنهایت تا 25 درجه فارنهایت (به اندازه سیستم شما) پایین بیاید ، به سیستم گرمایش کمکی نیاز خواهید داشت.

 تصویر پمپ حرارتی بدون اسپلیت.
پمپ های حرارتی تقسیم شده و بدون داکت
پمپ های حرارتی بدون شکاف دارای دو واحد هستند: یک کمپرسور / کندانسور در فضای باز و یک تا چهار دستگاه هواساز داخلی. واحدهای سرپوشیده آرام روی دیوار یا سقف بلند نصب شده و توسط ریموت کنترل می شوند. سیستم ها همچنین به نام مینی اسپلت ها ، مبرد را از طریق لوله هایی که واحدهای داخلی و خارجی را به هم وصل می کند ، گردش می کنند.

سیستم های بدون داکت شکاف نیازی به مجرای کار ندارند ، بنابراین برای موارد اضافی یک اتاق یا خانه های بدون مجاری عملی هستند. شکافهای کوچک همچنین از هدررفت انرژی در ارتباط با کارخانجات جلوگیری می کنند ، که می تواند بیش از 30 درصد از مصرف انرژی یک خانه را برای تهویه مطبوع به حساب آورد. به علاوه ، آنها انعطاف پذیری طراحی را ارائه می دهند (اگرچه برخی از مالکان خانه از ظاهر واحدهای داخلی را دوست ندارند).

هزینه نصب پمپ حرارتی بدون شکاف با چندین واحد داخلی می تواند بالاتر از سایر سیستم ها باشد ، اما مشوق های فدرال و سایر هزینه های نصب اولیه را می تواند کمترین هزینه را برای شما ایجاد کند.

 تصویر یک پمپ گرمایی زمین گرمایی.
پمپ های حرارتی زمین گرمایی
پمپ های گرمایی زمین گرمایی (که به آن منبع زمینی و آب نیز گفته می شود) گرما را از طریق یک سری لوله ها که به صورت عمودی یا افقی در حلقه های بیرون از منزل دفن شده اند ، جابجا می کنند. لوله ها حاوی یک محلول آب هستند که با دمای ثابت 50 تا 60 درجه فارنهایت از زمین ، حوضچه یا چاه گرم می شوند و داخل و خارج از خانه شما گردش می کنند.

پمپ های گرمایی زمین گرمایی ، همچنین رطوبت را کنترل می کنند ، می توانند در مقایسه با سیستم گرمایش و سرمایش معمولی ، میزان مصرف انرژی خانه شما را از 25 تا 50 درصد کاهش دهند. به علاوه ، آنها ساکت و طولانی هستند (واحدهای داخلی حدود 25 سال به طول می انجامند و حدود 50 سال حلقه دارند) ، به نگهداری کمی احتیاج دارند و در آب و هوای شدید مؤثر هستند.

با این حال ، زمین گرمایی برای تعداد کمی و شرایط خاص خاک عملی نیست ، و نصب آن برای یک خانه 2 هزار و 500 متر مربع یا چندین برابر سیستم منبع هوایی هزینه بالایی دارد - از 20،000 تا 25،000 دلار. با این حال ، مشوق های فدرال و محلی می توانند هزینه اولیه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند ، و در مدت 5 تا 10 سال در پس انداز انرژی بازپرداخت می شوید.

قبل از خرید چه چیزی باید بدانیم
آب و هوا
پمپ های حرارتی جدید در بسیاری از مناطق کشور به طور مؤثر کار می کنند ، اما به ویژه در مکان هایی که دارای نوسانات گسترده دما نیستند و نیاز به گرمایش و سرمایش متوسط ​​ندارند. اما اگر در منطقه ای با دمای بسیار سرد زندگی می کنید ، بسته به اندازه سیستم زیر 10 درجه فارنهایت تا 25 درجه فارنهایت ، به سیستم گرمایش کمکی نیاز خواهید داشت.

راندمان انرژی راندمان
خنک کننده برای سیستم های منشعب کننده هوا و اسپلیت بدون داکت توسط SEER (نسبت بهره وری انرژی فصلی) اندازه گیری می شود. حداقل استاندارد فدرال 13 واحد SEER برای واحدهای جدید در خانه های شمال شرقی ، Midwest ، ایالت های کوهستان و اقیانوس آرام شمال غربی است. برای بقیه کشور ، حداقل 14 SEER است.

راندمان گرمایش سیستمهای منشعب کننده هوا و شکافهای بدون داکت توسط HSPF (فاکتور عملکرد فصلی گرمایش) اندازه گیری می شود. حداقل امتیاز HSPF فدرال برای همه واحدها 7.7 است.

در آب و هوای گرم ، SEER بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما در آب و هوای سرد ، HSPF بالاتر بهتر است. طبق مصوبه شورای اقتصادی آمریکا برای اقتصادی با راندمان انرژی ، باید در نظر داشته باشید که بخواهید یک پمپ حرارتی خریداری کنید که حداقل 15 SEER و 8.5 HSPF باشد. کارآمدترین پمپهای گرمای انرژی دارای انرژی ستاره 18 تا 27.5 SEER و 8.5 تا 12.5 HSPF هستند.

بازده خنک کننده پمپ گرمایی زمین گرمایی توسط EER (نسبت بهره وری انرژی) و راندمان گرمایش آن توسط COP (ضریب عملکرد) رتبه بندی می شود. براساس نوع ، حداقل های EER فدرال 17.1 تا 21.1 و حداقل COP از 3.1 تا 4.1 است.

به طور معمول ، هرچه امتیاز بالاتر باشد ، هزینه سیستم نیز بیشتر می شود. می توانید چندین هزار دلار بیشتر برای پمپ حرارتی کارآمدتر هزینه کنید. اما بسته به جایی که در آن زندگی می کنید ، می توانید با تعویض سیستم گرمایش و سرمایش قدیمی خود با یک محصول دارای رده انرژی Star ، سالانه 115 دلار دیگر در قبض ابزار خود صرفه جویی کنید.

اندازه
اندازه نیز مهم است. اگر یک پمپ حرارتی کم و زیاد باشد ، آن را گرم یا خنک نمی کند و صورتحساب انرژی شما را افزایش می دهد. و ممکن است خانه شما احساس راحتی نکند. واحدی که خیلی بزرگ باشد ، مقرون به صرفه تر خواهد بود ، و بارها چرخ می زند و خاموش می شود و عمر آن را کوتاه می کند.

برای تعیین اندازه مناسب ، با یک متخصص گرمایشی و خنک کننده کار کنید ، که باید از محاسبات دستی J (Contractors Air Conditioning America) (ACCA) استفاده کند. این محاسبه پایه و اساس خانه شما ، ضخامت دیوار ، مقادیر عایق ، پنجره ها ، تصفیه هوا و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

اعتبارات و تخفیف های مالیاتی
اگر تا 31 دسامبر 2016 پمپ گرمایی زمین گرمایی با تأیید انرژی را نصب کنید ، واجد شرایط اعتبار 30 درصدی مالیات فدرال در خرید هستید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت های سرویس درآمد داخلی و وزارت انرژی مراجعه کنید.

به همین ترتیب ، برخی ایالت ها و تاسیسات دارای اعتبار و تخفیف در سیستم های زمین گرمایی هستند و اعتبارهای فدرال و تخفیف های کمتری برای سایر پمپ های حرارتی نیز موجود است. برای دریافت لیست دولتی به کشور از مشوق های موجود ، به وب سایت مرکز فناوری انرژی پاک NC با بودجه فدرال مراجعه کنید .
ملاحظات دیگر
تا زمانی که بقیه خانه خود را با انرژی کار نکنید ، پمپ حرارتی جدید خریداری نکنید ، زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند تا یک سیستم کوچکتر و ارزان تر بخرید.

افزایش بهره وری پمپ حرارتی
پمپ حرارتی نیز کار نخواهد کرد ، یا به اندازه آن سالانه صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می دهد ، مگر اینکه بقیه خانه شما نیز کارآمد باشد. بنابراین ، قبل از خرید پمپ حرارتی ، در نظر بگیرید:

• اضافه کردن عایق به اتاق زیر شیروانی و دیوارهای خود.
• اضافه کردن هوا به دور درها و دور زدن در پنجره ها.
• به طور صحیح آبکاری مجرای را در سرتاسر خانه ببندید.
• به درستی مجاری را در فضای خزانه و اتاق زیر شیروانی عایق بندی کنید.
• نصب و تنظیم ترموستات قابل برنامه ریزی برای پایین آمدن دمای هوا به طور خودکار در شب در ماه های سردتر و بالا بردن آن در ماه های گرمتر و تنظیم دما در حین دور بودن. ترموستات های قابل برنامه ریزی می توانند سالانه 10 درصد در صورتحساب انرژی شما پس انداز کنند.

ویژگی های اصلی

فن های خروجی نویز و کمپرسورها می توانند پر سر و صدا باشند ، بنابراین پمپ گرمای منبع هوا را با ضریب صدا 7.6 کمربند یا پایین تر انتخاب کنید. همچنین واحد فضای باز را به دور از ویندوز قرار دهید و موقعیت آن را روی پایه جذب نویز در نظر بگیرید. علاوه بر این ، واحد فضای باز را در برابر وزش باد شدید محافظت کنید ، که می تواند باعث یخ زدگی شود. قرار دادن بوته یا حصار در قسمت بالایی از سیم پیچ کمک خواهد کرد.

کنترل تقاضا- یخ زدگی
انباشت یخ زدگی در واحد فضای باز پمپ حرارتی می تواند مانع از راندمان انرژی و به خطر افتادن راحتی در خانه شود. بنابراین ، یک مدل با کنترل یخ زدایی را انتخاب کنید. این ویژگی چرخه یخ زدگی را به حداقل می رساند و سیستم شما را با انرژی و کارآمدتر می کند.

چیلر چرخه معکوس
یک پمپ حرارتی با چیلر چرخه معکوس به شما امکان می دهد تا آن را با طیف گسترده ای از سیستم های توزیع گرمایشی و سرمایش جفت کنید و این می تواند به راحتی خانه شما کمک کند. این فناوری همچنین می تواند قبض های برقی زمستانی شما را پایین بیاورد و به خصوص در خانه های تمام برقی اقتصادی است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.